O mně

pátek 16. prosince 2016

Péče o citlivou a alergickou pokožku

Věděli jste, že kůže je největším orgánem lidského těla? Navíc dokáže mnohé prozradit... Například akné může být projevem nezdravé stravy a špatného životního stylu, svědění na těle zase může znamenat nadměrný a potlačovaný stres. I když je příčina vašeho trápení ukrytá vlastně hluboko pod vaší kůží - obrazně řečeno - s čímž se bojuje mnohem obtížněji, máme naštěstí prostředky, kterými si můžeme pomoct a ulevit i zvenku. A přesně o těch dneska bude řeč.


Protože moje problémy se svěděním a zarudnutím pokožky neustoupily ani po očistné kúře, začala jsem hledat další věci, jak svému tělu trochu pomoct. Paní doktorka mi radila vyměnit prací prášek, vyvarovat se kousavým svetrům a především omezit používání běžné drogérkové kosmetiky a nahradit ji kosmetikou DERMO. A tak jsem naběhla místo do Rossmanna do lékárny a také se poradila s lidmi, kteří s touto kosmetikou pro citlivou pleť a pokožku pracují. Místo svých klasických navoněných sprchových gelů, krémíčků, olejíčků a dalších věcí jsem pořídila vše, v co jsem věřila, že mi pomůže to moje věčné svědění a zarudnutí kůže korigovat. A hele... Mám pro vás tedy pár tipů, co mi pomohlo a co naopak moc ne-e.


Základem bylo vyměnit každodenní koupelnový arsenál, takže především sprchový gel, tělové mléko a krém na ruce. Na doporučení jsem vyzkoušela ty od značky sebamed a mohu dál vřele doporučit. Co mi totiž vadí obecně na dermo kosmetice je to, že nevoní. Ale já to mám tak ráda! A tenhle sprchový gel od sebamed voněl celkem výrazně, což jsem ocenila při každém použití. Mycí emulze bez mýdla s pH 5,5 podporuje rovnováhu hydratace pokožky a napomáhá obnově přirozeného ochranného pláště kůže.

I tělové mléko jsem si hodně oblíbila, a to hlavně proto, že pokožku zklidní, osvěží, ale nenechá na ni mastný povlak! Rychle se vstřebává a moc dobře se roztírá, je takové jemňounké, jako pohlazení. Příjemně lehce voní a díky výtažku z heřmánku a alantoin zanechává pokožku jemnou a vláčnou.

A krém na ruce? Paráda! Na suché ruce trpím pořád, celý rok, ať jsem venku nebo v místnosti, hlavně když ruce přijdou do kontaktu s vodou, mám je okamžitě suché a kůže je napnutá. Tento zklidňující krém na ruce s ureou obsahuje močovinu, která hydratuje a poskytuje rychlou úlevu při loupání kůže nebo právě v případě pnutí v pokožce. Navíc obsahuje bisabolol, který pokožku zklidňuje při podráždění, takže se mi hodí nejen na dlaně, ale i na celé paže, když mě začnou svědět. Funguje skvěle!

Jediné, co mi moc nevyhovovalo, byl zmatňující krém na obličej, dost mi pleť vysušoval, tady se budu muset poohlédnout po něčem jiném...


Vyzkoušela jsem i nějaké přírodní bylinky v tabletkách na zklidnění, ale to mi moc nepomohlo, prostě dlouhodobé užívání bylinek není pro mě... No a konopný krém mě taky hodně zklamal, protože jsem neviděla žádný účinek, zklidnění pokožky se moc nedostavilo, navíc mi vadila vůně i konzistence krému. Byl takovej mazlavej a špatně se roztíral i vstřebával, navíc bych neřekla, že by hydratoval, což je trochu problém...


Tělový gel od Uriage jednak neměl konzistenci gelu a pak jsem s ním měla stejný problém s parfemací i roztíráním jako u konopného krému. Zde teda aspoň došlo ke zklidnění pokožky, ale to u sebamedu taky... A co si budeme povídat, ten nestojí přes čtyři stovky jako Uriage...



No a nakonec termální voda od La Roche-Posay! Termálka je mým miláčkem už dva roky. Je úžasná na okamžité zklidnění kůže, ochlazení horké, podrážděné pokožky, je prostě úžasná. Mám ji ve všech velikostech a vždy alespoň jednu po ruce. Rozhodně doporučuju!

Takže to jsou mé první tipy. Pokud máte něco, o co se se mnou chcete podělit, určitě to na mě vybalte v komentářích ;) 

A příště bude řeč o pleťové kosmetice, jaké krémíčky si teď dávám na ksichtík, abych neměla alergické pupínky...

1 komentář:

  1. O Uriage jsem četla spoustu recenzí a zdá se být velmi dobrá! určitě něco vyzkouším! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za milé a podnětné komentáře, moc si jich vážím a dělají mi radost! :)